poniedziałek, 24 lutego 2014

Mała hodowla


Gdzieś w czeluściach internetu, grzebiąc po blogach natknęłam się na fajny pomysł i nie byłabym sobą gdybym nie spróbowała. A o co chodzi?? Dziewczyny na kilku blogach hodowały awokado z pestki, poczytałam, poszperałam w internecie i też zapragnęłam mieć swoje drzewko awokado w domu.  Co musimy zrobić?? Kupić awokado, jeśli uda nam się kupić miękkie, to połowa sukcesu, jeśli nie, to odkładamy je aby dojrzało i zrobiło się miękkie. Następnie musimy je przekroić na pół ale tak aby nie uszkodzić pestki. Pestkę wyciągamy ( jeśli awokado będzie dojrzałe pestka bez problemów odejdzie od miąższu) i myjemy pod wodą. Teraz potrzebne nam będą wykałaczki, szklanka lub słoik. Pestkę awokado nakłuwamy wykałaczkami i kładziemy na szklankę wypełnioną wodą, pestka musi do połowy być zanurzona w wodzie. Musimy pamiętać aby dolewać wodę do szklanki. A teraz czekamy. Z miąższu możemy przyrządzić pyszną pastę na kanapki. Gdy awokado jest miękkie łatwo je rozgnieść widelcem na papkę. Gotujemy jajka na twardo, kroimy w kostkę, dodajemy odrobine czosnku, połowę małej cebuli i sok z cytryny. Wszystko razem wymieszać doprawić do smaku sola i pieprzem. Proporcje jak kto lubi według upodobania.  Ja podaję pastę z grzankami z serem. Pyszne !

Aby poczuć już trochę wiosny kupiłam w Lidlu żonkile w doniczce. Za oknem sporo słońca, więc lada dzień będą piękne kwiaty na parapecie.

 


2 komentarze:

  1. Wiedzialam, ze zapomnialam dzisiaj cos kupic - grzanki do zurku! :P

    Fajny pomysl - chyba sama sprobuje. Jednakze mam pytanie za sto punktow: Czy wykalaczki nie uszkodza ziarenka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy szukałam info jak sie za to zabrać, w wielu miejscach znalazłam takoe zdjęcia. Pestke nakluwamy lekko, tak aby opierając wykalaczki o brzegi szklanki pestka nie wypadła.

      Usuń